n Brussel - naar homepage

Mediabeleid in Brussel

Het mediabeleid van de Vlaamse Gemeenschapscommissie behandelt binnen het Brussels Hoofdstedelijk Gewest dossiers van de Nederlandstalige Brusselse media. De term "media" omvat zowel de geschreven pers, de audiovisuele media als de digitale media. De VGC ondersteunt, erkent en subsidieert deze media via de "Vlaams Brusselse Media vzw". Dit is het mediaplatform van Bruzz. Sinds midden 2016 vervangt BRUZZ de vroegere merknamen FM Brussel, tvbrussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be.
Man heeft een tablet in de hand. Op het tablet wordt de homepage van Bruss getoond.

Bruzz

BRUZZ wordt uitgebracht door de vzw Vlaams-Brusselse Media. De fusie van FM Brussel, tvbrussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be tot een Nederlandstalig Brussels Mediaplatform werd in 2014 afgerond.

De verschillende kanalen zoeken, verwerken en verspreiden nieuws over Brussel via een crossmediale werking, met speciale aandacht voor de Nederlandstalige gemeenschap, haar instellingen en initiatieven. De Vlaams-Brusselse Media vzw richt zich tot iedereen die in Brussel geïnteresseerd is.

De accenten voor de fusie zijn:
•    structurele verankering van de inhoudelijk samenwerking;
•    meer inzetten op het digitale;
•    de crossmediale werking;
•    efficiëntiewinst.

De VGC en de Vlaamse Gemeenschap subsidiëren de vzw.