n Brussel - naar homepage

Mediabeleid in Brussel

Het mediabeleid van de Vlaamse Gemeenschapscommissie behandelt binnen het Brussels Hoofdstedelijk Gewest dossiers van de Nederlandstalige Brusselse media. De term "media" omvat zowel de geschreven pers, de audiovisuele media als de digitale media. De partner van de VGC voor de realisatie van haar mediabeleid is de vzw Vlaams-Brusselse Media, beter bekend onder de merknaam Bruzz. Sinds midden 2016 vervangt Bruzz de vroegere merknamen FM Brussel, tvbrussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be.
Man heeft een tablet in de hand. Op het tablet wordt de homepage van Bruss getoond.

Bruzz

Bruzz is een Nederlandstalig Brussels mediaplatform dat TV, radio, een stadsmagazine en digitale media combineert.

De verschillende kanalen zoeken, verwerken en verspreiden nieuws over Brussel via een crossmediale werking, met speciale aandacht voor de Nederlandstalige gemeenschap, haar instellingen en initiatieven. Bruzz wil Brusselse Vlamingen, Nederlandskundige Brusselaars, Brusselaars die geen Nederlands kennen, pendelaars en expats informeren over Brussel met kwalitatieve en objectieve berichtgeving en hen verbinden rond een Brussels mediamerk dat hen dichter bij de stad, het Nederlands en de Vlaamse gemeenschap brengt.

De VGC en de Vlaamse Gemeenschap subsidiëren de vzw.