Inclusieve communicatie

Hoe inclusief is uw communicatie?

Wilt u communiceren met nieuwkomers, personen in armoede, anderstaligen, niet-Nederlandskundigen?
Wilt u een nieuw promotiemateriaal ontwikkelen voor deze doelgroepen? Of wilt u nagaan hoe u uw communicatie kunt verbeteren?

Analyseer uw communicatie of volg een vorming

Checklist screening communicatie

Checklist screening communicatie

Screen zelf uw communicatie of laat ze screenen door collega’s.
Focusgroep communicatie

Focusgroep communicatie

Leidraad voor groepsgesprek met uw doelgroep
Toegankelijk Nederlands

Toegankelijk Nederlands

Hoe past u uw teksten of gesprekken aan? Volg een vorming.

De checklist en gespreksleidraad helpen om uw promotiemateriaal te screenen op toegankelijkheid voor deze doelgroepen. Vindt uw doelgroep uw drukwerk, website of pagina op sociale media? Hoe betrekt u de doelgroep? De instrumenten helpen u ook om de vormgeving, het beeldmateriaal, het taalgebruik, en de inhoud te bekijken.

U kunt deze instrumenten gebruiken bij de evaluatie of bij de ontwikkeling van uw communicatieproduct of -kanaal. Ze zijn zowel bruikbaar voor drukwerk (folders, brochures, brieven …) als voor digitale communicatie (websites, nieuwsbrieven, sociale media, video …).