Hoe toegankelijk is uw communicatie? Ga het na met onze tools

Communiceert u met nieuwkomers, personen in armoede, mensen die nog niet zo goed Nederlands kennen? Vraag hen dan in een focusgroep hoe u dat het best concreet doet. Of ga met een checklist na hoe u uw promotiemateriaal kunt verbeteren.

De checklist en gespreksleidraad helpen om uw promotiemateriaal te screenen op toegankelijkheid voor een divers Brussels publiek. Deze instrumenten helpen u om de vormgeving, het beeldmateriaal, het taalgebruik, en de inhoud kritisch te bekijken. U kunt nagaan of Ze gaan ook na of uw doelgroep uw drukwerk, website of pagina op sociale media weet te vinden. En hoe u uw publiek betrekt bij uw communicatie.

Met onze online checklist kunt u zelf meteen aan de slag. Onze gespreksleidraad helpt u om een focusgroep met uw doelpubliek te organiseren. Door de twee instrumenten te gebruiken, verzamelt u gemakkelijk concrete tips en feedback voor uw  communicatie.

Wilt u als Brusselse organisatie uw communicatie toegankelijker maken, maar weet u niet goed hoe?  Volg een vorming toegankelijk Nederlands. Mail hiervoor naar taalbeleid@vgc.be.