VGC stuurt jaaroverzicht 2018 naar alle Nederlandstalige Brusselaars

13.05.2019

‘Elkaar ontmoeten in Brussel’: dat is de rode draad van het VGC-jaaroverzicht 2018. Het bevat de opvallendste initiatieven van de VGC en haar partners in 2018.

VGC-collegevoorzitter Guy Vanhengel en de collegeleden Bianca Debaets en Pascal Smet kozen er deze keer voor om twee versies te maken van het jaarverslag: een beknopte gedrukte versie en een meer uitgebreide online versie op www.vgcjaarverslag.be.

De gedrukte versie is een krantje dat naar alle Nederlandstalige Brusselaars wordt gestuurd. Op 8 mei wordt het VGC-jaaroverzicht ook ingelast in het Bruzz-stadsmagazine. Daarnaast bezorgt de VGC een pakketje jaarkranten aan haar partners in Brussel, zodat hun bezoekers een exemplaar kunnen meenemen.

Het VGC-jaaroverzicht is voor het eerst ook meertalig. Bij sommige artikels werd een samenvattende vertaling in het Frans en in het Engels toegevoegd.

Het VGC-aanbod staat dan ook open voor alle Brusselaars, voor mensen die werken in Brussel, voor studenten en voor bezoekers. Niet alleen voor Nederlandstaligen, maar voor iedereen die interesse heeft in het Nederlandstalige aanbod.

“Elkaar ontmoeten in Brussel” is de rode draad van onze werking.

“We zijn als College terecht fier op onze investeringen in scholen, in crèches, in gemeenschapscentra. in creatieve speelplaatsen, in de realisatie van extra plaatsen voor kinderen, in Brusselse scholen en in de kinderopvang. Brussel bruist van de plekken om elkaar te ontmoeten. De VGC zette onder meer haar schouders onder duurzame wijkcontracten, speelpleinen, het Huis van het Kind, zelfhulpgroepen, jeugdwerk, een uitgebreid bibliotheeknetwerk en tal van vernieuwende projecten die de bewoners van de verschillende buurten samenbrengt”, aldus de voorzitter van het College van de VGC.

Voor de online versie, surf naar www.vgcjaarverslag.be