Zonder titel (1999), Beg-Tsé
Verschillende sculpturen, mixed media in gemeenschapscentrum De Platoo in Koekelberg.
Dit werk kwam tot stand door een goede samenwerking tussen de architect Marcel Rijdams en de kunstenaar.
Bij de verbouwing dacht de architect terug aan de tijd dat die plek nog een hooiland was. Toen de stad Brussel al in volle expansie was graasde hier een kudde schapen. De kunstenaar bekeek het als een rustig landschap waar, als je er op inzoomt, een hele wereld van wezentjes zich wriemelend voortbeweegt. Een bucolisch metafoor voor het Vlaams cultuur leven in Brussel; Een cultuur van wriemelende initiatieven, vol beweging, die op het eerste zicht, quasi ongemerkt, plaats innemen. Eigenlijk gaat dit tewerk als een virus. In de foyer van het gemeenschapscentrum De Platoo hangen immers ‘figuurtjes’ rond een driedelige abstracte vorm die ophangt aan de glaskoepel. Ook deze driedelige vorm ontwikkelt zich als een virus langs de structuren van de binnenarchitectuur. Het licht, het belichten, het ‘door-kijken’ zijn essentiële elementen in de architectuur van het GC en dit kunstwerk.
(uit: Beeldpleister(s), zestien artistiek gemanipuleerde plaatsen in Brussel)